Om livet og sykling og sånt...

19/01/2014

Sånn plutselig har jeg bestemt meg for å droppe nyttårsforsett, de blir bare brutt alikevel. I stedet har jeg noen mål for året, og jeg deler dem inn in kategorier. Hårete er de målene som kan oppnås men som krever veldig mye, særlig fysisk (mer om det senere).  Barberte er de målene som er mindre krevende fysisk men som skrever modenhet og litt offervilje. Flytende er de målene som er nesten definerte men ikke helt liksom (igjen, mer om det senere).

 

Hårete mål

Ok de hårete målen først: Det er primært snakk om fire mål her - de tre første har sammenheng med mitt fysiske velveære og er deltagelse i forskjellige aktiviteter. Tre sykkelritt og et løp. Første målet er Hovden-Kristiansand i ei gruppe å 20-30 stk hvor målet er å fullføre på 7,5 timer. Ikke så hårete kanskje, men det må trenes og det må være mer glede enn smerte på vei oppover. Det jeg ser for meg som verst er kanskje å sitte så lenge på sykkelen, så det må jeg trene på i løpet av vinteren og våren. Så er det Borkenesrunden sammen med Myriam - det går jo glatt for oss begge. Nummer tre av sykkelritt er et ennå ikke valgt terrengsykkelritt, også med Myriam. Det blir kanskje Grenserittet eller Garborgrittet. Siste konkuranse er Olasheiløpet, kort løype. Kort her betyr 11 kilometer så det er litt lngt å løpe i skogen, men bør gå. Det var de hårete målene...

(Alle disse avhenger av at jeg får lov av legen og at den hovedpulsåra i magen ikke utvider seg mer...)

Barberte mål

Dette er mer som å legge om på kosthold, sove mer, drikke mindre kaffe og gå ned i vekt. Akkurat det siste - å gå ned i vekt er vel strengt tatt mer hårete enn barbert, men jeg er sikker på at det skal gå. Jeg MÅ ned 11 kilo fra nyttår til 24 mai og det er ikke sååå vanskelig....

For at det skal gå lettere (...) å komme ned i vekt har jeg lovt meg selv et Rapha-plagg for hver tredje kilo så får vi se når Raphagarderoben er komplett...

Flytende mål

Ja de er så flytende at jeg nesten ikke kom på noen... Eller forresten, jeg vil begynne å bruke sykkelen som transportmiddel nesten uansett. Gary Fisheren til bytrafikk og jobb, Cannondale til trening og skog og Cube til deilige landeveisturer.